Save the date

Daisypath Wedding tickers

Thursday, June 7, 2012

1 syarat yang merobek hati



Biarlah hanya aku dan dia sahaja yang tahu apa yang berlaku...luluh hatiku mendengar syarat itu...ada benarnya kata mereka..tapi bukannya aku tidak berusaha..bukannya aku tidak pernah mencuba...aku semakin lemah dan pasrah..mengalirkan airmata tiada berhenti....tidak kuat lagi..tidak upaya lagi...andai ada insan yang dia sayangi  tahu pasti kecil hati..aku sendiri keliru..hanya mampu merayu dan mengadu padanya....tapi kita jugak tidak tahu apa perancangan DIA...kali ini biarlah masa berlalu..biarlah semuanya berlalu biarpun dengan linangan airmata... ya..kualiti demi masa depan..tapi bukan semudah itu..punya kerjaya,harta dan rupa tapi entah kemana agamanya...entah kejalan mana dia bawaku pergi...cukuplah sekali dikhianati insan seperti itu...aku tidak mahu lagi..tapi tiada siapa yang tahu,hanya hati kecil sahaja yang tahu..oh lupa..dan dia insan yang sangat tabah,sangat kuat, tiada nada kekecewaan pun yang kedengaran..tapi aku sendiri tidak tahu disudut hati kecilnya itu...dari mana datangnya kekuatan seperti itu..aku seaakan-akan kagum...atau kamu terpaksa berpura-pura kuat demi aku...atau kamu sebenarnya memang mahu perkara seperti itu berlaku..aku sendiri tidak pasti..tidak tahu jawapan..aku tahu tiada gunanya berlinang airmata darah skalipun andai bukan itu yang tuhan takdirkan..aku berusaha untuk melupakan hakikat dan fitrah manusia..tapi sayangnya ketentuan Yang Maha Esa lagi berkuasa...apa perancangan yang terbaik yang DIA mahu berikan?aku hanya mampu bersabar dan perlu terus kuat hadapi segalanya..andai tidak didunia biarlah diakhirat nanti...walaupun aku belum bersedia kesana..tapi sekurang-kurangnya aku sedar akan kehidupan disana kelak...semoga tuhan makbulkan doa kita sayang...biarlah tidak bertemu secara realiti tapi kita bertemu doa pada illahi...andai kamulah jodohku,ku berharap segera disatu demi banyak keselamatan...jangan menangis lagi wahai hati ~

No comments: