Save the date

Daisypath Wedding tickers

Monday, July 15, 2013

DIY bunga tangan

Alhamdulilah..
waktu aku tunang dulu, buat bunga tangan sendiri ada lekat coklat gambar bee & ladybird..
* coklat lady bird n bee tu kalau disegamat boleh dapat kat depan uo @ one segamat.. so 
 boleh beli sikit2.. tak mahal pun..

combination bunga carnation + ros dari kertas crepe
 

next waktu kawan opis aku bertunang aku hadiahkan dia bunga tangan tapi lekatkan ferrero rocher..

bunga ros sahaja - untuk jaja



ari tu..kawan opis aku lagi sorang tunang pun aku bangi bunga tangan tapi lekatkan coklat gambar love..

bunga carnation sahaja - untuk aisah

ok..lame sangat tunggu aku ajar kan cara nak buat? ok..sediakan kertas crepe (kalo kat popular 1 keping = RM0.60) kalo saiz kecik boleh dapat 8 untuk bunga carnation n 12 untuk bunga ros..

   
bunga carnation










untuk bunga ros..aku try n error shaja, adaptasi dari bunga ros felt tp menggunakan kertas crepe.. maka caranya adalah :
bunga ros..
sehelai kertas crepe yg telah dibahagiakan kepada 12 bahagian, setiap 1 berbentuk segi 4 tepat, mcm nak buat bunga carnation tu.. tapi bunga carnation kene lapiskan 4, untuk ros amik sehelai je.. then guntung mcm ubat nyamuk ni... gulung cantik2 kene pandai2 adjust n try n error dulu, gulung pada sehelai dawai ( maaf x sempat nak amik gambar) untuk senang nk cucuk or sebagai batang yg kukuh... dawai bersaiz 28..then lilitkan sahaja.. sehingga menjadi seperti :


ok..itu shaja pelajaran kita hari ini..

3 comments:

YanaKhai said...

tahniah yana da nak jadi isteri org :) semoga semua berjalan lancar :) amin

princess^^lily said...

thanx na..lepas ni ko pulak..amin..:)

fana.akim said...

wahh..diy!!
chaiyok2.. :) bergigih la anda..hehe