Save the date

Daisypath Wedding tickers

Monday, August 16, 2010

Perginya sepupuku...Al-fatihah

Hari semalam dapat berita sepupuku,ika dimasukkan ke wad kerana sakit usus..hari ini dan detik ini aku dapat calling dr my mom yg mengatakan ika dah pergi..biarpun aku tak rapat sangat dengannya..tapi die sorang yang sangat baik,pendiam,pemalu..sedih..perginya di usia muda,belum pun sempat mengambil spm...dia dah pergi..tuhan lebih sayangkannya lebih dari sesiapa..aku tak tahu kenapa aku sangat sedih,mungkin sgt terkejut dengan berita kepergiannya,peginya secara mengejut mungkin selama ini die hadapi sakitnya sorang2 tanpa beritahu sesiapa sehingga ke saat terakhir..menurut cerita my mom..dulu time dia kecik2 dia alami usus berpintal2..alhamdulilah tuhan bagi dia peluang untuk melihat dunia,tuhan panjangkan umurnya...mungkin dah terlalu lama bertahan,ususnya telah rosak walaupun doktor telah cuba berbagai cara dengan mencantumkan usus kecik dan besar...tapi semuanya tidak berjaya,mungkin sudah suratan takdir dia pergi dulu dari semua..usia bukan penentu ajal maut kte, kite kene bersiap sedia dari skrg untuk memnuhi bekalan akhirat nanti....orang yang baik,perginya pun dengan cara baik...hanya yang tinggal kenangan dari hari2 lalu bertemunya, senyum tawanya masih jelas difikiranku...tuhan,kuatkan semangat keluarganya agar tabah menghadapi dugaanMu..raya tahun ini tentu muram dengan kepergiannya..sampai disni je coretan aku sbb aku sudah sgt sedih...jika tuhan ingin mencabut nyawa seseorg tidak mengira waktu,bersiap sedialah kita dari sekarang...Al-fatihah untuk ika..:((

No comments: