Save the date

Daisypath Wedding tickers

Monday, August 9, 2010

Research at Melaka

Salam...hujung minggu lepas telah dihabiskan untuk membuat research berkenaa dengan cara memproses ayam...research ni untuk melengkapkan subjek multimedia individu...aku g ngan roomate aku sebab tumpang tido dirumah dia..Miza pun wat research jugak..tapi berbeza dengan aku...dia buat tentang tapai dengan bahulu..so..ari sabtu kteorg smapi melaka,kul 2 tu jugak g umah mak cik yg buat tapai...sebelum pergi tu aku ade jugak dengar yang tapai ni ade pantang larang...memang btul..tapai ni meragam bile kte nak tengok cara buatannya..sbb tapai nie pemalu kot..die kene buat kat tempat-tempat tersorok...tapi disebabkan kteorg nak blaja untuk wat multimedia..so,terpaksa la jugak...maka..tapai kteorg tidaklah sesedap yang mak cik tu buat...pastu pukul 4 ptg kteorg g tengok cara membuat bahulu pulak...wah...aku tak pernah dengar yang bahulu ni pun ade pantang larang..acuan kene btul-btul panas,n tak boleh kaco doh tu...baru la aku tau yang kuih-kuih tradisional ni cerewet rupenya...banyak pantang larang,patut la tak ramai yang sanggup buat...
Keesokkannya barulah aku mulakan tugasan aku dengan pergi ke kedai proses ayam..wah..banyaknya ayam dia..so,aku rakam la dari awal ayam tu disembelih smpailah ke tangan pengguna..memang terbaiklah bila baju n tudung-tudungku habis dibasahi dengan percikkan darah ayam..tak pe la..untuk belaja..petang tu jugak aku n miza balik ke kampus..hujung minggu yang sangat memenatkan...tapi fun dengan keje-keje..so dikesempatan nie..aku nak ucapkan terima kasih sangat-sangat pada miza dan keluarganya kerana sudi menumpangkan aku tido dan banyak membantu...sangat-sangat terharu...tuhan sahaja yang mampu membalasnya...amin..:)

No comments: