Save the date

Daisypath Wedding tickers

Thursday, June 3, 2010

How to train your dragon...


Erm..aku,bukan lah seorang kaki wayang sebab kalau citer tu tak best memang time yang terbaik untuk aku tido..haha..cian sape yang aku teman tu..maaf bebanyak..so aku pun tak nak la ketinggalan dengan cerita2 yang kuar kat wayang,maka aku pun mendonload la movie2 yang menarik,wlaupun citer ni dah lame kuar wayang tapi tak pe la at least aku tgk...hehe..asalnya aku nak tengok citer shrek forever after tapi macam mane entah boleh how to train your dragon yang aku tgk dulu...citer ni best... banyak bagi pengajaran,cthnya.. kite tak kan kenal orang kalo kite tak dalami kehidupan die mcm mane,pastu sebelum bertindak kene siasat dulu kenapa die buat mcm tu, lagi...kalau ade sesapa dalam kesusahan tolong la dengan ikhlas,tak kira la die binatang ke manusia ke selagi kita boleh tolong kite tolong er..hari ni hari die esok luse hari kite..mcm yang dlm cite nih,seorang budak yang berjanji kat diri die tak nak bunuh dragon wlaupun dragon tu dtg menyerang sbb die taw ade cara lain nak lawan...jadi die pun berbaik2 dengan dragon yang dah patah sayap pastu tolong dragon tu..mcm tu la secara semulajadinya tuhan dah ciptakan kite hati untuk berbuat baik..kalo kite buat baik dengan orang orang akan tlg kite,mcm budak ni die tolong dragon tu so dragon tu tlg slamatkan die dari bahaya...binatang pun pndai takkan la manusia yang ade akal tak boleh fikir n bersifat kejam..wlaupun cite ni cume khayalan tapi cube korang aplikasikan dalam kehidupan seharian,ngan kucing ke...sure perkara yang sama akan berlaku..pape pun citer nih memang sedarkan kite yang kita tak boleh pentingkan diri sendiri sbb kat dunia ni tuhan jadikan macam2,sume tu mahluk tuhan kita tak boleh binasakan die melainkan kita memang dalam keadaan terdesak..so,wat ever cerita yang korang tgk make sure msg dari citer tu sampai n korang kene create sendiri ape pengajaran cerita tu kalo tak sia2 je sbb tgk cte nih bkn je utk suka2, release tension tp blh tambah ilmu pengetahuan n kmahiran kite taw..jadi pikir2 la bile menonton..

No comments: