Save the date

Daisypath Wedding tickers

Friday, June 11, 2010

sGaLanya terbukti...

Hari semlam result untuk student UiTM keluar..dari pagi aku cube untuk menembusi line tu...tapi tak lepas jugak..sampai la pagi tadi kawan aku btau dah boleh bukak..dengan terkulat-kulat aku bangun..mata pun tak dapat bukak sepenuhnya,tapi rasa ingin tahu akan keputusan ku membuatkan aku pantas membukanya... untuk menunggu keputusan kali ini aku seakan2 tidak terlalu berdebar,mungkin tidak mahu kecewa dengan apa yang aku lihat nanti,tapi aku sangat menaruh harapan untuk kali ini..tapi nasib tidak menyebelahi..keputusanku same tidak berubah seperti sem sebelumnya...tidak mengapalah..tuhan dah tentukan ape yang sepatutnya kite dapat,apa yang sepadan dengan usaha kita,mungkin aku kurang memintanya,mungkin aku belum cukup berusaha,mungkin aku belum bnyak bersyukur padanya,mungkin aku kurang beribadat padanya,mungkin aku kurang bertawakal padanya,terlalu sibuk dengan kehidupan dunia dengan kehidupan anak-anak muda sentiasa inginkan hiburan...

Tapi tak mengapalah...aku perlu bersyukur dengan apa yang tuhan dah bagi,semuanya kehendakNYA.. apa yang aku maksudkan segalanya terbukti adalah...aku mampu berusaha sendiri maksudnya tidak lagi seperti sebelum ni, ada seorang pembakar semangat,ade orang tolong marah,tolong pujuk, tolong aku bina harapan... sume tu tak de lagi,yang ade hanyalah ahli keluargaku, kawan-kawanku sekelas n semua kekewan kat mane2 berada.. Korang fahamkan maksud aku siapa..seperti yang die cakap kat aku..hanya berada disamping aku sbb tak nak aku patah semangat,sbb tak nak aku putus asa,sebab tak nak aku kecewa...so untuk sem lpas aku dah bukti kan pada dia..even tak ade lelaki pun yang temani aku,aku still mampu berdiri, aku tak perlukan huluran kasih yang tidak ikhlas n bukan lah benar2 menyayangi ku.. mungkin bagi orang yang dah biasa hidup single mungkin akan berfikir bukan lah memberi kesan pun semua tu...tapi untuk orang yang bercouple mungkin akan berfikir mampukah aku teruskan kehidupan tanpa dia..so..aku dah buktikan, walaupun kita baru lepas putus cinta, atau baru lepas rase kecewa, sedih...ingatlah padanya,bangunlah dah berdirilah diatas kaki mu sndiri....biarpun jatuh tertiarap,tersungkur atau terduduk dan tiada huluran tangan untuk membantu, percayalah yang diri kita masih ade kekuatan yang diberi tuhan untuk bangun semula membina segalanya....wlaupun tidak lah cemerlang tapi bersyukurlah dengan yang terbaik, wlaupun tidak lah terbaik tetapi bersyukurlah dengan apa yang diperolehi...tuhan itu maha adil, tidak akan memberi dengan mudahnya kerana die mahu kte hargai ape yang kita perolehi selepas hasil dari usaha kita sendiri,usaha lebih tuhan bagi lebih...semua itu kerana tuhan maha menyayangi,maha mengasihani terhadap hambanya..jadi..yang berlalu biarkan berlalu..pandang kehadapan untuk kehidupan yang lebih maju...

p/s : Pada 'dia' yang baca entry ni..jangan padang orang sebelah mata, jangan ingat kita terlalu bergantung padanya, dan jangan menjatuhkan orang kalau tak nak dijatuhkan...

2 comments:

alexandria said...

ermm..takpe..leh cbe lagi kan..ape2 pun usaha tue datang dari diri sendiri..okeh dear...ngee:D..

princess^^lily said...

thanx dewi..miss u..:)